(ВСТУП ДО
ІСТОРІЇ)
(35 годин)
№ уроку
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
||
Розділ І. Звідки і як історики дізнаються про минуле
|
|||||
1
|
Історія як наука. Українські вчені історики
|
||||
2
|
Історія і час
|
||||
3
|
Історична карта
|
||||
4
|
Речові історичні джерела. Музеї
|
||||
5
|
Практичне заняття №1. Про що можна
довідатися з сімейного фотоальбому. Родинне дерево.
|
||||
6
|
Писемні джерела. Архіви.
|
||||
7
|
Мова як джерело знань про минуле
|
||||
8
|
Фольклор
|
||||
9
|
Географічні назви в історичній науці
|
||||
10
|
Практичне заняття №2. Які назви у моєму
рідному місті (селі) нагадують про минуле
|
||||
11
|
Урок узагальнення і
систематизації із теми: «Звідки і як історики дізнаються про минуле»
(історична вікторина)
|
||||
Розділ ІІ. Про що і про кого розповідає історія
|
|||||
12
|
Люди в історії: історичні персонажі, групи людей і народи
|
||||
13
|
Події та явища в історії: відкриття, битви, подорожі, господарське та
повсякденне життя
|
||||
14
|
Житло і побут давніх українців
|
||||
15
|
Київські князі. Запровадження християнства
|
||||
16
|
Українське козацтво у битвах і походах
|
||||
17
|
Українське село і місто у ХVІІІ ст.
|
||||
18
|
Відкриття Харківського університету та його вплив на українську культуру
|
||||
19
|
Українці в революції 1917-1920 рр.
|
||||
20
|
Україна в роки Другої світової війни (1939-1945 рр.) та Великої
Вітчизняної (1941-1945 рр.) війн
|
||||
21
|
Проголошення незалежності України
|
||||
22
|
Практичне заняття№3. Про що і про кого
розповідає історія рідного краю
|
||||
23.
|
Урок узагальнення і
систематизації із теми: «Про що і про кого розповідає історія» (самостійна
робота)
|
||||
Розділ ІІІ. Що історичні пам’ятки розповідають про
минуле
|
|||||
24
|
Храми та ікони
|
||||
25
|
Софійський собор і Києво-Печерська лавра
|
||||
26
|
Книги і мініатюри. Остромирове Євангеліє та «Апостол» Івана Федорова
|
||||
27
|
Замки і палаци. Генуезька і Кам’янець-Подільська фортеці
|
||||
28
|
Бахчисарайський і Маріїнський палаци
|
||||
29
|
Вулиці та площі. Вулиця Хрещатик у Києві. Площа Ринок у Львові
|
||||
30
|
Парки і сади. «Софіївка» в Умані та заповідник «Качанівка» на
Чернігівщині
|
||||
31
|
Практичне заняття№4. Які історичні пам’ятки
мого міста (села), рідного краю розповідають про минуле
|
||||
32
|
Практичне заняття№5. Моя уявна подорож
історичними місцями України
|
||||
33
|
Урок узагальнення і
систематизації із теми:«Що
історичні пам’ятки розповідають про минуле» (письмові тести)
|
||||
34
|
Узагальнення до курсу: «Роль громадян,
історичної науки, музеїв та архівів у збереженні минулого України»
|
||||
35
|
Річне повторення
|
6 клас. Інтегрований курс «Всесвітня
історія. Історія України»
№ уроку
|
Кільк. год.
|
Дата
|
Тема уроку
|
Примітки
|
1
|
Вступ. Своєрідність епохи стародавнього світу як першого етапу в історії людства. Час і простір в
історії. Історичні джерела
|
|||
2
|
Практичне заняття №1. «Відлік часу в історії стародавнього світу»
|
|||
Розділ 1. Життя людей
за первісних часів
|
||||
3
|
Виникнення людини
|
|||
4
|
Форми господарювання первісної людини
|
|||
5
|
Суспільна організація за первісних
часів
|
|||
6
|
Організація влади за первісних часів
|
|||
7
|
Культура та вірування людей за
первісних часів
|
|||
8
|
Практичне заняття №2. «Основні стоянки та пам’ятки
первісних людей на території України»
|
|||
9
|
Трипільська культура
|
|||
10
|
Урок узагальнення і
систематизації із теми «Життя людей за
первісних часів»
|
|||
Розділ 2.Цивілізація
Стародавнього Сходу
Тема 1. Стародавній Єгипет
|
||||
11
|
Природно-географічні умови та
господарське життя Стародавнього Єгипту
|
|||
12
|
Утворення Єгипетської держави
|
|||
13
|
Стародавній Єгипет у II тис. до н. е.
|
|||
14
|
Релігія, міфологія, культура
Стародавнього Єгипту
|
|||
15
|
Практичне заняття №3. «Міфи та релігія Стародавнього
Єгипту»
|
|||
16
|
Урок узагальнення і
систематизації із теми «Стародавній Єгипет»
|
|||
Тема 2. Цивілізації
Передньої та Центральної Азії.
Кіммерійсько-скіфський
світ
|
||||
17
|
Цивілізація Дворіччя в III-II тис. до
н.е.
|
|||
18
|
Фінікія та Ізраїльсько-Іудейське
царство
|
|||
19
|
Держави Передньої Азії в I тис. до н.е.
|
|||
20
|
Кіммерійсько-скіфський світ
|
|||
21
|
Практичне заняття №4
«Історичні джерела про скіфів. Геродот про скіфський похід Дарія I»
|
|||
22
|
Урок узагальнення і
систематизації із теми «Цивілізації Передньої та Центральної Азії.
Кіммерійсько-скіфський світ»
|
|||
Тема 3. Стародавня
Індія та Китай
|
||||
23
|
Стародавня Індія
|
|||
24
|
Культура та релігія Стародавньої Індії
|
|||
25
|
Стародавній Китай
|
|||
26
|
Релігія та культура Стародавнього Китаю
|
|||
27
|
Практичне заняття
№5.«Наукові знання, освіта та писемність у Давньому Китаї»
|
|||
28
|
Урок узагальнення і
систематизації із теми «Давня Індія та Китай»
|
|||
Розділ 3. Історія
Стародавньої Греції
Тема 1. Становлення
античної грецької цивілізації
|
||||
29
|
Природа і населення Стародавньої Греції
|
|||
30
|
Практичне заняття
№6.«Давньогрецька міфологія і релігія як спосіб світосприйняття людей»
|
|||
31
|
Мінойська та ахейська палацові
цивілізації
|
|||
32
|
Давньогрецьке суспільство за поемами
Гомера
|
|||
33
|
Давня Греція у VIII-VI ст. до н. е.
|
|||
34
|
Велика грецька колонізація
|
|||
35
|
Становлення Афінського полісу
|
|||
36
|
Практичне заняття
№6.«Побут та виховання спартанців»
|
|||
37
|
Урок узагальнення і
систематизації із теми «Становлення античної грецької цивілізації»
|
|||
Тема 2. Антична
грецька цивілізація класичної доби
|
||||
38
|
Греко-перські війни
|
|||
39
|
Утвердження демократії в Афінах за
часів Перикла
|
|||
40
|
Господарське та повсякденне життя в
Давній Греції
|
|||
41
|
Античні олімпійські ігри. Сім’я, освіта та виховання афінян
|
|||
42
|
Греція у IV ст. до н.е.
|
|||
43
|
Практичне заняття
№7.«Мистецтво Стародавньої Греції»
|
|||
44
|
Урок узагальнення і
систематизації із теми «Антична грецька цивілізація класичної доби»
|
|||
Тема 3. Доба еллінізму
|
||||
45
|
Практичне
заняття №8.«Особистість і діяльність Александра Великого за історичними
джерелами»
|
|||
46
|
Утворення
та розквіт елліністичних держав
|
|||
47
|
Повсякденне
та духовне життя за елліністичної доби
|
|||
48
|
Практичне
заняття №9 «Суспільне, господарське життя та побут в античних полісах на
території України»
|
|||
49
|
Урок узагальнення і
систематизації із теми «Доба еллінізму»
|
|||
Розділ 4. Історія Давнього
Риму
Тема 1. Давній Рим за
царської та республіканської доби
|
||||
50
|
Становлення держави Давній Рим
|
|||
51
|
Римська республіка V-I ст. до н. е.
|
|||
52
|
Пунічні війни
|
|||
53
|
Війни Риму в ІІ-I ст. до н. е.
|
|||
54
|
Релігія, сім’я і виховання, побут і
повсякдення життя за часів республіки
|
|||
55
|
Криза Римської республіки ІІ-І ст. до
н. е.
|
|||
56
|
Республіканські реформи (ІІ-I ст. до н.
е. )
|
|||
57
|
Практичне заняття №10.
«Історичний портрет Цезаря»
|
|||
58
|
Урок узагальнення і
систематизації із теми «Давній Рим за царської та республіканської доби»
|
|||
Тема 2. Римська
імперія
|
||||
59
|
Римська імперія доби принципату
|
|||
60
|
Місто Рим і його повсякденне життя
|
|||
61
|
Кризові явища в Римській імперії
|
|||
62
|
Виникнення християнства та
християнізація Римської імперії
|
|||
63
|
Практичне заняття №11.
«Культура Давнього Риму»
|
|||
64
|
Римська імперія у III –IV ст.
|
|||
65
|
Розпад Римської імперії на Західну та
Східну
|
|||
66
|
Початок Великого переселення народів
|
|||
67
|
Практичне заняття №12
«Історичні джерела про суспільне та господарське життя і духовний світ давніх
слов’ян»
|
|||
68
|
Урок узагальнення і
систематизації із теми «Римська імперія»
|
|||
69
|
Урок узагальнення до
курсу «Внесок народів Стародавнього світу в історію людства. Роль
Стародавнього періоду в історії України» (усне опитування)
|
|||
70
|
Повторення матеріалу
|
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З
ІСТОРІЇ
УКРАЇНИ ТА ІСТОРІЇ СТАРОДАВНЬОГО СВІТУ
(ІНТЕГРОВАНИЙ КУРС) ДЛЯ ДІТЕЙ ІЗ ЗАТРИМКОЮ
ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ
ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ
6 клас ( 70 годин, 2 години на тиждень)
2016-2017 н.р.
№
п/п
|
К-ть
год.
|
Зміст навчального матеріалу
|
Дата
|
Примітки
|
1
|
2
|
Повторення
Історія – наука про життя
людей у минулому. Джерела пізнання
минулого.
Основні поняття з курсу
історії 5-го класу.
|
||
2
|
1
|
Вступ
Історія стародавнього
світу – перший етап історії людства. Особливості відліку часу в історії
стародавнього світу.
|
||
3
|
8
|
Розділ І. Життя первісних людей
Виникнення первісної людини. Теорії походження
людського життя.
Розселення первісних людей на Землі. Утворення рас.
Заняття та спосіб життя первісних людей. Основні
стоянки та пам’ятки первісних людей на території України.
Духовна культура та вірування людей за первісних
часів.
Суспільна організація первісних людей. Виникнення
майнової нерівності.
Організація влади за первісних часів. Міста як опора
первісної влади. Древні міста світу.
Трипілля: побут і господарство
носіїв цієї культури.
Житла, поселення та
суспільний устрій трипільців.
|
||
1
|
Урок узагальнення та
систематизації знань з теми «Життя первісних людей»
|
|||
4
|
7
|
Розділ ІІ. Древні цивілізації.
Тема 1. Давньоєгипетська
цивілізація
Виникнення Єгипетської держави.
Влада і суспільна організація в Стародавньому Єгипті.
Заняття та спосіб життя древніх єгиптян.
Релігія Давнього Єгипту.
Божественне походження фараона. Будівництво пірамід.
Розквіт Єгипту. Тутмос ІІІ,
Рамзес ІІ.
Занепад Єгипту. Рамзес ІІІ.
Писемність, освіта і наукові
знання Стародавнього Єгипту.
Архітектура і мистецтво давніх
єгиптян.
|
||
1
|
Урок узагальнення та
систематизації знань з теми «Давньоєгипетська цивілізація»
|
4
|
8
|
Тема 2. Цивілізації Передньої
та Центральної Азії. Кімерія та Скіфія.
Древній Шумер. Розвиток культури.
Вавилонська держава. Цар Хаммурапі.
Фінікійські міста-держави. Фінікійська колонізація.
Ізраїльсько-Іудейське царство. Цар Соломон.
Країна кімерійців.
Скіфія: територія, військо, політичний устрій.
Заняття та спосіб життя скіфів.
Матеріальна та духовна культура скіфів.
|
||
1
|
Урок узагальнення та
систематизації знань з теми «Цивілізації Передньої та Центральної Азії.
Кімерія та Скіфія».
|
|||
5
|
6
|
Тема 3. Стародавня Індія та
Китай.
Індська цивілізація. Заняття та побут древніх
жителів Індії. Суспільство Давньої Індії. Поділ на варни і касти.
Релігійне життя. Буддизм. Індуїзм.
Життя людей у Давньому Китаї. Об’єднання країни.
Будівництво Великої китайської стіни.
Конфуціанство.
Розвиток науки та освіти древнього Китаю.
|
||
1
|
Урок узагальнення та
систематизації знань з теми «Стародавня Індія та Китай»
|
|||
6
|
11
|
Розділ ІІІ.
Історія Давньої Греції.
Суспільство та заняття Давньої Греції. Поліси.
Афінська та Спартанська держави.
Велика грецька колонізація. Міста-колонії Північного
Причорномор’я
та Криму. Спосіб життя мешканців.
Греко-перські війни (500-449 р. р. до н. е.).
Розквіт Афінської демократії. Перікл.
Розвиток науки та освіти у Давній Греції.
Мистецтво Давньої Греції: архітектура, театр,
література.
Релігія та міфологія древніх греків. Всегрецькі
ігри.
Піднесення Македонії. Філіпп ІІ.
Походи Александра Македонського. Імперія Александра
Великого.
Елліністичні держави. Розвиток науки, архітектури та скульптури у
добу еллінізму.
|
||
1
|
Урок узагальнення та
систематизації знань з теми «Історія Давньої Греції»
|
|||
8
|
7
|
Розділ ІV. Історія Давнього Риму.
Тема 1.
Римська республіка.
Народи Давньої Італії.
Виникнення Рима. Царський період. Римська республіка. Розширення територій.
Пунічні війни.
Соціальний устрій та
організація влади у Римській республіці.
Побут і повсякденне життя в республіканському Римі.
Релігія та освіта римлян у республіканський період.
Диктатура Гая Юлія Цезаря.
|
||
1
|
Урок узагальнення та
систематизації знань з теми «Римська республіка»
|
|||
9
|
10
|
Тема 2.
Римська імперія.
Створення Римської імперії. Правління Октавіана
Августа.
Імперія за часів династії Юліїв-Клавдіїв.
Імператори династії Антонінів.
Криза Римської імперії ІІІ століття. Діоклетіан.
Тетрархія.
Імператор Константин. Утвердження домінанту.
Виникнення християнства. Християнство – офіційна
релігія Римської імперії.
Культура Римської імперії.
Розпад Римської імперії. Початок Великого
переселення народів. Захоплення Риму варварами.
Римський період античних держав на території
України. Боспорське царство.
Давні слов’яни: територія, суспільний устрій, господарство,
вірування.
|
||
1
|
Урок узагальнення та
систематизації знань з теми «Римська імперія»
|
|||
10
|
3
|
Повторення
Найбільш видатні
досягнення стародавніх цивілізацій.
Найвидатніші діячі в
історії стародавнього світу.
Основні поняттяз курсу
історії 6-го класу
|
||
1
|
Урок підсумкового узагальнення
та систематизації знань
|
(35
годин)
№
уроку
|
Тема
|
Дата
|
Примітка
|
|
1.
|
Повторення. Історія України в стародавні часи
|
|||
2.
|
Вступ. Середньовічна історія України
|
|||
Розділ І. ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ
РУСІ–УКРАЇНИ
|
||||
3.
|
Розселення східнослов’янских
племен та їх сусіди. Господарство східних слов’ян
|
|||
4.
|
Утворення Русі-України.
Київські князі: Аскольд, Олег
|
|||
5.
|
Правління князя Ігоря та княгині Ольги
|
|||
6.
|
Практичне заняття № 1. «Князь Святослав і його походи»
|
|||
7.
|
Урок узагальнення і систематизації навчальних досягнень учнів із теми
«Виникнення та становлення Русі - України» (усне опитування)
|
|||
Розділ
ІІ. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ–УКРАЇНА)
наприкінці
Х – у першій половині ХІ ст.
|
||||
8.
|
Київська держава за часів
князя Володимира Великого
|
|||
9.
|
Київська
держава за часів князя Ярослава Мудрого
|
|||
10.
|
Суспільне
та господарське життя за доби розквіту Русі-України
|
|||
11.
|
Практичне
заняття №2. «Християнська
релігія
і церква в
житті давньоруського суспільства»
|
|||
12.
|
Культура
Русі-України наприкінці Х ст. – у першій половині ХІ ст.
|
|||
13.
|
Урок узагальнення і систематизації навчальних досягнень учнів із теми «Київська
держава (Русь-Україна) наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.» (самостійна
робота)
|
|||
Розділ ІІІ.
КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ-Україна)
у другій половині ХІ – першій половині
ХІІІ ст.
|
||||
14.
|
Русь-Україна за Ярославичів
|
|||
15.
|
Правління Володимира Мономаха
та його синів
|
|||
16.
|
Роздробленість Київської
держави. Політичне й соціально-економічне життя давньоукраїнських князівств у
середині ХІІ – першій половині ХІІІ ст.
|
|||
17.
|
Галицьке і Волинське князівства в другій половині
ХІІ ст.
|
|||
18.
|
Культура
Русі-України в другій половині ХІ
першій половині ХІІІ ст.
|
|||
19.
|
Практичне заняття№3.«Повачання дітям»
Володимира Мономаха – кодекс настанов князівської родини / «Слово о полку
Ігоревім» як історичне джерело» (на вибір)
|
|||
20.
|
Урок узагальнення і систематизації
навчальних
досягнень учнів із теми «Київська держава (Русь-Україна) у другій половині ХІ
ст. – у першій половині ХІІІ ст.» (тести)
|
|||
Розділ
IV. ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА
|
||||
21.
|
Утворення Галицько-Волинської держави за Романа
Мстиславича
|
|||
22.
|
Монгольська навала на українській землі
|
|||
23.
|
Розквіт Галицько-Волинської держави за Данила
Галицького та його наступників
|
|||
24.
|
Практичне заняття №4. «Зовнішня політика князя Данила Романовича.
Коронація» /»Данило Романович – будівничий Галицько-Волинської держави» (на
вибір)
|
|||
25.
|
Культура Галицько-Волинської держави у другій
половині ХІ-ХІІІ ст.
|
|||
26.
|
Урок узагальнення і систематизації навчальних досягнень учнів із теми
«Галицько-Волинська держава» (історичний диктант)
|
|||
Розділ
V. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ ВЕЛИКОГО КНЯЗІВСТВАЛИТОВСЬКОГО ТА ІНШИХ ДЕРЖАВ
(друга половина ХІV – ХV ст.)
|
||||
26.
|
Політичний статус українських земель у складі
Великого князівства Литовського й інших держав. Кревська унія 1385 р. та
українські землі
|
|||
27.
|
Держава Феодоро та Кримське ханство
|
|||
28.
|
Суспільне і церковне життя в Україні у другій
половині ХIV–XV ст.
|
|||
29.
|
Господарське життя в Україні у другій половині
ХIV–XV ст.
|
|||
30.
|
Особливості розвитку культури українських земель у
другій половині ХІV cт. – XV ст.
|
|||
31.
|
Практичне заняття №5 «Етнічний склад населення України.
Повсякденне життя в ХIV–XV cт.»
|
|||
32.
|
Історія рідного краю
|
|||
33.
|
Урок узагальнення і систематизації навчальних досягнень учнів із теми
«Українські землі у складі Великого князівства Литовського та інших держав
(друга половина ХІV – ХV ст.)» (усне опитування)
|
|||
34.
|
Узагальнення до курсу: «Середньовічна
історія України та її внесок у загальноєвропейську спадщину»
|
|||
35.
|
Повторення матеріалу
|
(35 годин)
№
уроку
|
Тема
|
Дата
|
Примітка
|
|
1.
|
Вступ. Середньовіччя як
період розвитку людства
|
|||
Розділ І.
ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ
|
||||
2.
|
Велике переселення народів. Утворення «варварських королівств». Франкська
держава. Хлодвіг
|
|||
3.
|
Завоювання Карла Великого. Імперія франків. Розподіл імперії
|
|||
4.
|
Візантійська імперія доби Юстиніана
|
|||
5.
|
Розквіт і занепад Арабського халіфату
|
|||
6.
|
Практичне
заняття № 1. «Вплив Візантії, імперії Карла Великого, перших Арабських
халіфатів на становлення Середньовічної Європи»
|
|||
7.
|
Урок
узагальнення і систематизації навчальних досягнень учнів із теми «Перші
середньовічні держави» (усне опитування)
|
|||
Розділ ІІ.
СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ
|
||||
8.
|
Зв’язок людини і
природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація
|
|||
9.
|
Середньовічне
європейське суспільство
|
|||
10.
|
Практичне заняття №2. «Замок. Рицарські
традиції. Життя селян».
|
|||
11.
|
Європейське середньовічне місто
|
|||
12.
|
Урок
узагальнення і систематизації навчальних досягнень учнів із теми 2 «
Середньовічний світ Західної Європи» (самостійна робота)
|
|||
Розділ ІІІ. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ В
Х-ХV ст.
|
||||
13.
|
Походи вікінгів та їх завоювання.
|
|||
14.
|
Хрестові походи. Держави хрестоносців.
Духовно-рицарські ордени
|
|||
15.
|
Практичне заняття №3. «Наслідки Хрестових походів»
|
|||
16.
|
Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких
монархій
|
|||
17.
|
Франція у ХІ-ХV ст. Філіп ІV Красивий. Столітня війна
|
|||
18.
|
Англія в ХІ-ХV ст. Вільгельм I Завойовник. Генріх ІІ
Плантагенет. «Велика хартія вольностей». Війна троянд
|
|||
19.
|
Священна Римська імперія Оттон І. Зовнішня політика германських
імператорів. Фрідріх ІІ Штауфен
|
|||
20.
|
Італійські торговельні республіки
(Генуя, Венеція). Реконкіста. Утворення королівства Іспанія. Ізабелль I,
Фернандо II
|
|||
21.
|
Урок узагальнення і систематизації
навчальних досягнень учнів із теми 3 « Європейське суспільство і держави в
Х-ХV ст.» (тести)
|
|||
Розділ IV. МАТЕРІАЛЬНИЙ
І ДУХОВНИЙ СВІТ
ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ
|
||||
22.
|
Наукові і технічні досягнення. Книгодрукування.
|
|||
23.
|
Християнська церква в ХІ-ХV cт. Єретики і боротьба з ними
|
|||
24.
|
Практичне заняття №4 «Середньовічні школи
та університети. Життя середньовічного студента»
|
|||
25.
|
Архітектура і мистецтво
|
|||
26.
|
Раннє Відродження й
гуманізм.
|
|||
27.
|
Урок узагальнення
і систематизації навчальних досягнень учнів із теми 4 «Матеріальний і
духовний світ європейського середньовіччя» (історичний диктант)
|
|||
Розділ V. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ
в Х-ХV ст.
|
||||
28.
|
Польське, Угорське та Чеське
королівство
|
|||
29.
|
Монгольська навала на Русь. Новгородська боярська республіка. Московська
держава. Іван ІІІ
|
|||
30.
|
Практичне
заняття №5. «Виникнення слов’янської писемності. Кирило і
Мефодій»
|
|||
Розділ VI. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД
|
||||
31.
|
Утворення Османської імперії.
Правління Мехмеда ІІ.
|
|||
32.
|
Середньовічний Китай
|
|||
33.
|
Середньовічна Індія
|
|||
34.
|
Урок узагальнення
і систематизації навчальних досягнень учнів із теми «Країни Центральної та
Східної Європи в Х-ХV ст.
Середньовічний Схід» (самостійна робота)
|
|||
35.
|
Узагальнення
до курсу: «Середні віки в історія
людства»
|
Календарно-тематичне планування уроків
з
історії УКРАЇНИ для 8 класу
(52 години на рік) 2016-2017 н.р.
№
уроку
|
К-ть
год
|
Дата
проведення
уроку
|
Зміст
навчального матеріалу
|
Примітки
|
1
|
ВСТУП. Середньовічна спадщина України. Основні події і постаті. Ранній Новий
час. Особливості ранньомодерної доби в історії України
|
|||
Розділ І.
УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ в ХVІ ст.
|
||||
2-3
|
Соціально-політичне становище українських земель у складі Польщі та
Великого князівства Литовського в першій половині XVI ст.
Політичне
становище українських земель у першій половині ХVІ ст. Соціальна
структура суспільства. (магнати, шляхта, духовенство, міщани, селяни). Василь-Костянтин Острозький. Економічне
життя села та міста: фільварки, цехи. Торгівля. Сільське та міське
самоврядування
|
|||
4
|
Люблінська унія 1569 р. та її вплив на
становище українських земель
|
|||
5
|
Запорозька Січ –
козацька республіка.
Українське
козацтво. Перші Січі. Дмитро Вишневецький
|
|||
6
|
Формування реєстрового козацтва та його роль у
козацьких війнах кінця
XVI ст.
Реєстрове козацтво. Становлення козацького стану. Козацькі війни кінця
ХVІ ст.
|
|||
7
|
Повсякденне життя
різних станів суспільства у XVI ст.
Практичне
заняття № 1
|
|||
8
|
Релігійно-суспільні рухи та виникнення
православних братств в Україні.
Церковне життя. Особливості реформаційних та контрреформаційних рухів в
Україні. Православні братства
|
|||
9
|
1
|
Культурно-освітнє життя України
в XVI ст.
Культурно-освітнє
життя. Острозька академія, братські школи, єзуїтські колегії.
Пересопницькеєвангеліє. Книговидання. Іван Федоров
|
||
10
|
1
|
Українське
мистецтво XVI ст.
Містобудування,
архітектура, образотворче мистецтво. Театр
|
||
11
|
1
|
Урок
узагальнення та систематизації знань з розділу «УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ в ХVІ ст.»
|
||
Розділ ІІ.УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ
наприкінці
ХVІ – у першій половині ХVІІ ст.
|
||||
12
|
1
|
Берестейська
церковна унія 1596 р.
Церковні
собори в Бересті 1596 р. Розкол православної церкви. Утворення
греко-католицької церкви
|
||
13
|
1
|
Кримське ханство у
XVI – першій половині XVII ст.
Внутрішня
і зовнішня політика
|
||
14
|
1
|
Козацтво в першій чверті
XVII ст. Петро Сагайдачний.
Походи козаків
першої чверті ХVІІ ст. Петро Конашевич-Сагайдачний. Похід на Москву 1618
р. Військо Запорозьке і Хотинська війна
|
||
15
|
1
|
Військове
мистецтво, традиції та побут українського козацтва.
Практичне
заняття № 2
|
||
16
|
1
|
Церковне життя в
Україні в першій половині XVII ст.
Боротьба
за відновлення православної ієрархії. Реформи митрополита Петра Могили
|
||
17
|
1
|
Козацько-селянські повстання у 20–30-х роках
XVII ст.
Козацько-селянські повстання 20–30-х роках ХVІІ ст. «Ординація
Війська Запорозького»
|
||
18
|
1
|
Українська культура в
першій половині XVII ст. (Освіта, друкарство, література).
Києво-Могилянський колегіум. Полемічна література
|
||
19
|
1
|
Українське
мистецтво першої половини XVII ст.
Архітектура.
Образотворче мистецтво. Театр
|
||
20
|
1
|
Урок узагальнення та систематизації знань з розділу «Українські
землі наприкінці ХVІ – у першій половині ХVІІ ст.»
|
||
Розділ ІІІ.
НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА
УКРАЇНСЬКОГО
НАРОДУ середини XVII ст.
|
||||
21
|
1
|
Передумови, причини та початок
Національно-визвольної війни середини XVII ст.
Передумови, причини, початок Національно-визвольної війни. Події
1648–1649 рр. Зборівський договір
|
||
22
|
1
|
Утворення
Української козацької держави.
Українська
козацька держава – Військо Запорозьке. Адміністративно-територіальний
устрій. Соціально-економічне життя. Зовнішня політика
|
||
23
|
1
|
Богдан
Хмельницький – людина, полководець і державний діяч.
Практичне
заняття № 3
|
||
24
|
1
|
Важкий шлях боротьби за українську державність
(1650–1653 рр.)
Білоцерківський договір. Битва під Батогом. Молдовські походи. Облога
Жванця. Кам’янецька угода
|
||
25
|
1
|
Українсько-московський договір 1654 р. та
воєнно-політичні події середини XVII ст.
Українсько-московський договір 1654 р. Воєнно-політичні події
1654–1655 рр. Віленське перемир’я. Українсько-шведсько-трансільванський
союз
|
||
26
|
1
|
Історія рідного
краю
|
||
27
|
1
|
Урок узагальнення та систематизації
знань з розділу «Національно-визвольна війна Українського народу середини
XVII ст.
|
||
Розділ ІV.
УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ
наприкінці
50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст.
|
||||
28-29
|
2
|
Україна на перетині політичних інтересів гетьманів і держав.
Іван Виговський.
Гадяцька угода. Україно-московська війна. Конотопська битва. Початок Руїни.
Юрій Хмельницький. Розкол Гетьманської держави. Павло Тетеря та Іван
Брюховецький. Андрусівське перемир’я
|
||
30
|
1
|
Правобережна Україна в період від
Андрусівського перемир’я до «Вічного миру».
Петро Дорошенко. Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини.
Дем’ян Многогрішний. Іван Самойлович. Чигиринські походи. Бахчисарайський
мир. «Вічний мир»
|
||
31
|
1
|
Правобережна Гетьманщина у другій половині
XVII ст. Відродження козацтва.
Припинення існування Правобережної Гетьманщини. Правобережне козацтво в
останній чверті ХVІІ ст.
|
||
32
|
1
|
Слобідська Україна та Запорозька Січ у другій
половині XVII ст.
Заселення і розвиток Слобідської України. Слобідські козачі полки.
Запорозьке козацтво. Іван Сірко
|
||
33
|
1
|
«Руїна»: причини і
наслідки.
Практичне
заняття № 4
|
||
34
|
1
|
Українська козацька держава за гетьмана Івана
Мазепи.
Іван Мазепа. Внутрішня і зовнішня політика. Семен Палій. Північна війна і
Україна
|
||
35
|
1
|
Пилип Орлик і його
Конституція
1710 р.
Пилип
Орлик і його Конституція. Ліквідація козацтва на Правобережній Україні
|
||
36
|
1
|
Духовне життя
України у другій половині XVII ст.
Церковне
життя. Освіта. Архітектура. Образотворче мистецтво.
|
||
37
|
1
|
Історія рідного
краю
|
||
38
|
1
|
Урок узагальнення та систематизації
знань з розділу «Українські землі
Наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст.»
|
||
Розділ V. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ у 20–90-х роках ХVІІІ ст.
|
||||
39
|
1
|
Спроби царизму ліквідувати українську державність.
Іван Скоропадський, Павло Полуботок. Перша Малоросійська колегія. Данило
Апостол. «Правління гетьманського уряду»
|
||
40
|
1
|
Ліквідація гетьманства та особливого устрою
Гетьманщини і Слобожанщини.
Кирило Розумовський. Ліквідація гетьманства і
козацького устрою в Україні. Друга Малоросійська колегія. Запровадження
кріпацтва
|
||
41-42
|
2
|
Запорожжя періоду Нової Січі. Кримське ханство
і Південна Україна у другій половині XVIII ст.
Нова (Підпільненська) Січ. Петро Калнишевський. Ліквідація Запорозької
Січі. Російсько-турецькі війни XVIII ст. і Україна. Ліквідація
Кримського ханства. Колонізація Півдня України
|
||
43
|
1
|
Гайдамацький та опришківський рух на
Правобережній і Західній Україні.
Правобережна Україна. Гайдамаки. Коліївщина. Буковина, Східна Галичина,
Закарпаття. Рух опришків
|
||
44
|
1
|
Три поділи Речі Посполитої.
Поділи Речі Посполитої. Зміни становища Правобережної України у складі
Російської імперії
|
||
45
|
1
|
Західноукраїнські землі під владою
австрійських Габсбургів.
Західноукраїнські землі у складі володінь австрійських Габсбургів.
Реформи Марії-Терезії та Йосифа ІІ
|
||
46
|
1
|
Культура України
XVIII ст.
Освіта
і наука. Києво-Могилянська академія. Григорій Сковорода
|
||
47
|
1
|
Українське
мистецтво XVIII ст.
Архітектура.
Образотворче мистецтво. Музика
|
||
48
|
1
|
Козацькі літописи
ХVІІ – ХVІІІ ст. як історичні джерела.
Практичне
заняття № 5
|
||
49
|
1
|
Історія рідного
краю
|
||
50
|
1
|
Урок узагальнення та систематизації знань з розділу «Українські
землі у 20–90-х роках ХVІІІ ст.»
|
||
51
|
1
|
Узагальнення до
курсу.
Україна в ранньомодерну добу та її внесок у
загальноєвропейську спадщину
|
||
52
|
1
|
Резерв
|
8 клас.
Всесвітня історія
(35 год.) 2016-2017 н.р.
№ уроку
|
К-ть
годин
|
Зміст навчального матеріалу
|
Дата
|
Примітки
|
|
1.
|
Повторення. Цивілізаційна спадщина
Середньовіччя. Світ напередодні Нового часу
|
||||
2.
|
Вступ. Хронологічні межі й
періодизація. Поняття Нового часу
|
||||
Розділ І. Великі географічні відкриття: зустріч
цивілізацій
|
|||||
3.
|
Причини й передумови Великих географічних відкриттів.Відкриття європейців
|
||||
4.
|
Формування перших колоніальних імперій
|
||||
5.
|
Практичне заняття №1. Соціально-культурні
наслідки Великих географічних відкриттів для історії людства. Зміна поглядів
на світ
|
||||
Розділ ІІ. Соціально-економічний розвиток та спосіб
життя європейців
у ранньомодерну добу
|
|||||
6.
|
Соціально-економічний вплив відкриття Нового світу
|
||||
7.
|
Мануфактурне виробництво,наймана праця та торгівельний капітал
|
||||
8.
|
Практичне життя №2. Повсякденне
життя у країнах Західної Європи
|
||||
9.
|
Урок узагальнення та
систематизації
з теми «Соціально-економічний розвиток та спосіб життя європейців у ранньомодерну добу» |
||||
Розділ ІІІ. Нові ідеї та їх вплив на життя європейців
|
|||||
10.
|
Поширення ідей гуманізму. Відродження та Бароко
|
||||
11.
|
Народження науки
|
||||
12.
|
Практичне заняття №3. Леонардо
да Вінчі – титан епохи Відродження |
||||
13.
|
Реформація та Контрреформація
|
||||
14.
|
Релігійні війни в Німеччині та Франції
|
||||
15.
|
Практичне заняття №4. Світ
очима представників різних конфесій
|
||||
16.
|
Урок узагальнення та
систематизації
з теми «Нові ідеї та їх вплив на життя європейців» |
||||
Розділ IV. Становлення та розвиток провідних держав
у XVI –першій половині XVIIІ ст. |
|||||
17.
|
Особливості абсолютизму у Франції. Кардинал Рішельє
|
||||
18.
|
Національно-визвольна війна в Нідерландах
|
||||
19.
|
Практичне заняття №5. «Величний
вік» Людовіка XIV
|
||||
20.
|
Англія в ХVІ – першій половині ХVІІІ ст. Англійська революція
|
||||
21.
|
Практичне заняття №6.
Становлення європейського парламентаризму. Біль про права
|
||||
22.
|
Особливості шляхетської демократії в Польщі
|
||||
23.
|
Тридцятилітня війна
|
||||
24.
|
Московське царство у XVI-XVII ст.
|
||||
25.
|
Російська імперія у першій половині XVIIIст.
|
||||
26.
|
Урок узагальнення та
систематизації із теми «Становлення та розвиток провідних держав у XVI –першій половині XVIIІ ст.»
|
||||
Розділ V. Модернізаційні процеси у XVIII ст.
|
|||||
27.
|
Початок промислового перевороту
|
||||
28.
|
Практичне заняття №7.
Французьке Просвітництво
|
||||
29.
|
Освічений абсолютизм в Пруссії, Австрійській та Російській імперіях
|
||||
30.
|
Утворення США
|
||||
31.
|
Практичне заняття №8.
Декларація незалежності, конституція США – втілення ідей Просвітництва
|
||||
32.
|
Урок
узагальнення та систематизації
з теми «Модернізаційні процеси у XVIII ст.» |
||||
Розділ VI. Традиційні суспільства Сходу
|
|||||
33.
|
Особливості розвитку цивілізацій Сходу (Османська імперія, Китай, Японія,
Індія)
|
||||
34.
|
Урок узагальнення та
систематизації до курсу «Значення Раннього Нового часу для розвитку
європейської цивілізації»
|
||||
35.
|
Річне повторення
|
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ
ПЛАНУВАННЯ З ВСЕСВІТНЬОЇ
ІСТОРІЇ.
9 КЛАС (35 годин) 2016-2017 н.р.
№ уроку
|
К-ть
годин
|
Тема уроку
|
Дата уроку
|
Примітки
|
||
1.
|
ВСТУП. Основні тенденції економічного та політичного розвитку світу від кінця ХVІІІ ст. до 1914 р.
|
|||||
ТЕМА 1. Велика французька революція
|
||||||
2.
|
Причини і початок революції у Франції.
Повалення монархії та
встановлення республіки у Франції.
|
|||||
3.
|
Якобінська диктатура та її
падіння. Термідоріанський режим.
|
|||||
4.
|
Консульство та імперія
Наполеона Бонапарта. Загарбницькі війни Франції.
Крах наполеонівської
імперії.
|
|||||
5.
|
«Сто днів» Наполеона. Ватерлоо. Віденський конгрес. Утворення священного союзу
|
|||||
ТЕМА 2.
Європа й Америка в першій половині ХІХ ст.
|
||||||
6.
|
Національні і революційні рухи в Європі в 20-30-ті роки ХІХ ст.
|
|||||
7.
|
Англія і Франція у 1815-1847 рр.
|
|||||
8.
|
Австрія, Пруссія, Італія в 1815-1847 рр.
|
|||||
9.
|
Росія у 1815-1847 рр. Суспільно-політична думка Європи
|
|||||
10.
|
«Весна наодів»
|
|||||
11.
|
Утворення незалежних держав у Латинській америці
|
|||||
12.
|
Урок узагальнення та систематизації з теми «Європа й Америка в першій половині
ХІХ ст.» |
|||||
ТЕМА 3. Європа й Америка у
добу об’єднання і модернізації суспільства
|
||||||
13.
|
Об`єднання Італії.
|
|||||
14.
|
Об`єднання Німеччини.
|
|||||
15.
|
Вікторіанська Англія. Франція за Наполеона ІІІ
|
|||||
16.
|
Громадянська війна в США
|
|||||
ТЕМА 4. Утвердження індустріального суспільства
|
||||||
17.
|
Формування індустріального суспільства у провідних державах Європи і в
США
|
|||||
18.
|
Франко-прусська війна.
Паризька комуна. Третя республіка у Франції.
|
|||||
19.
|
Англія і США
|
|||||
20.
|
Німеччина та Італія
|
|||||
21.
|
Росія
|
|||||
22.
|
Японія. Революція Майдзі
|
|||||
23.
|
Урок узагальнення та систематизації з теми «Утвердження індустріального суспільства
у провідних державах світу» |
|||||
ТЕМА 5. Завершення формування світових колоніальних імперій. Міжнародні
відносини в останній третині ХІХ ст.
|
||||||
24.
|
Завершення територіального поділу світу. Антиколоніальна боротьба народів
|
|||||
25.
|
Британське володіння в Індії. Китай
|
|||||
26.
|
Утворення нових держав на Балканах
|
|||||
27.
|
Міжнародні відносини в 1871-1900 рр.
|
|||||
ТЕМА 6.
Культура народів світу наприкінці
ХVІІІ - у ХІХ ст. |
||||||
28.
|
Розвиток освіти та науки.
|
|||||
29.
|
Література. Філософія.
|
|||||
30.
|
Мистецтво. Архітектура
|
|||||
31.
|
Повсякденне життя. Релігія і мораль
|
|||||
32.
|
Урок узагальнення та систематизації з теми «Культура народів світу наприкінці
ХVІІІ - у ХІХ ст.» |
|||||
33.
|
Урок підсумкового узагальнення та систематизації знань
|
|||||
34-35.
|
Резервний час
|
|||||
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ.
9 КЛАС (1,5 година на тиждень, 52 – на
рік) 2016-2017 н.р.
№
уроку
|
К-ть
годин
|
Тема
|
Дата
|
Примітка
|
І СЕМЕСТР
Тема
1 Вступ. Формування модерної
української нації. Теорія та суспільні виклики в першій половині ХІХ століття
|
||||
1.
|
Вступ. Розподіл території України між двома імперіями
на Східну (Російську) і Західну (Австрійську)
|
|||
2.
|
Витоки формування української нації
|
|||
3.
|
Особливості формування української нації
|
|||
4.
|
Урок узагальнення та систематизації
з теми «Вступ. Формування модерної української нації. Теорія та суспільні виклики в першій половині ХІХ століття» |
|||
Тема 2
Українські землі в складі Російської та Австрійської імперій наприкінці XVІІІ
– у першій половині ХІХ століття
|
||||
5.
|
Українські землі в складі Російської імперії
|
|||
6.
|
Західноукраїнські землі в складі Австрійської
імперії наприкінці XVІІІ –
у першій половині ХІХ століття |
|||
7.
|
Вплив міжнародних відносин на становище України в
першій третині ХІХ століття
|
|||
8.
|
Початок національного відродження в Східній Україні
|
|||
9.
|
Пробудження національного життя в Західній Україні
|
|||
10.
|
Розгортання масонського, декабристського та польського
повстанського рухів на теренах України
|
|||
11.
|
Урок
узагальнення та систематизації
з теми «Українські землі в складі Російської та Австрійської імперій наприкінці XVІІІ – у першій половині ХІХ століття» |
|||
Тема 3
Соціально – економічне життя народу та український національний рух у першій
половині ХІХ століття
|
||||
12.
|
Сільське господарство й аграрні відносини в українських
землях у першій половині ХІХ століття
|
|||
13.
|
Промисловий розвиток України в першій половині ХІХ
століття
|
|||
14.
|
Українські міста і торгівля в першій половині ХІХ
століття
|
|||
15.
|
Соціально – економічне становище українців у першій
половині ХІХ століття під владою Російської та Австрійської імперій
|
|||
16.
|
Соціальні рухи та виступи селянства в першій половині
ХІХ століття
|
|||
17.
|
Кирило-Мефодієвське братство
|
|||
18.
|
Національно – визвольний рух на західноукраїнських
землях під час революції 1848 – 1849 рр. в Австрійській імперії
|
|||
Тема 4 Культурне життя в українських землях наприкінці
XVІІІ –
у першій половині ХІХ |
||||
19.
|
Освіта і наука України в першій половині ХІХ століття
|
|||
20.
|
Нова українська література і театр
|
|||
21.
|
Архітектура, образотворче мистецтво,
|
|||
22.
|
Музика, народний побут
|
|||
23.
|
Урок
узагальнення та систематизації
з теми «Соціально – економічне життя народу та український національний рух. Культурне життя в українських землях наприкінці XVІІІ – у першій половині ХІХ» |
|||
24.
|
Повторення теми «Формування модерної української нації.
Теорія та суспільні виклики в першій половині ХІХ століття»
|
|||
ІІ СЕМЕСТР
Тема
5 Модернізація українського
суспільства в середині – у другій
половині XIX століття.
|
||||
25.
|
Економіка Західної України в другій половині XIX століття
|
|||
26.
|
Селянська
реформа 1861 року в Наддніпрянській Україні
|
|||
27.
|
Розвиток української промисловості
|
|||
28.
|
Демократичні
реформи 60-70-х років
XIX століття |
|||
29.
|
Модернізація
повсякденного життя в Україні
|
|||
30.
|
Урок узагальнення та систематизації
з теми «Модернізація українського суспільства в середині – у другій половині XIX століття» |
|||
Тема
6 Національна ідея в другій
половині XIX століття
українофільський, культурницький і політичний етапи визвольного руху
|
||||
31.
|
Україна в геополітичних планах Німеччини, Росії,
Австро-Угорщини
|
|||
32.
|
Наслідки перебування українських
земель у складі Австро-Угорської та Російської імперії
|
|||
33.
|
Виразники української національної
ідеї в другій половині XIX століття
|
|||
Тема 7
Суспільно-політичний рух в Україні в другій половині XIX століття
|
||||
34.
|
Початок
громадянського руху в Наддніпрянщині
|
|||
35.
|
Суспільно-політичний
рух у 50-60 – х роках XIX століття на західноукраїнських землях
|
|||
36.
|
Громадсько-політичний
рух у Наддніпрянській Україні в 70-90 – х роках XIX століття
|
|||
37.
|
Відродження
громадівського руху
|
|||
38.
|
Суспільно-політичний
рух у Західній Україні протягом 70-90 – х років XIX століття
|
|||
39.
|
Урок узагальнення та систематизації
з теми «Національна ідея в другій половині XIX століття. Суспільно-політичний рух в Україні в другій половині XIX століття.» |
|||
Тема
8 Культурне життя України в другій
половині XIX століття
|
||||
40.
|
Освіта в другій половині XIX століття
|
|||
41.
|
Українська наука та література в другій половині XIX
століття
|
|||
42.
|
Українське мистецтво та архітектура в другій половині
XIX століття
|
|||
43.
|
Народне мистецтво. Повсякденне життя українців у другій
половині XIX століття
|
|||
44.
|
Урок узагальнення та систематизації
з теми «Культурне життя України в другій половині XIX століття» |
|||
Тема 9 Наш край наприкінці XVIII
– у XІX ст.
|
||||
45.
|
Особливості
модернізації регіону і краю в другій половині ХVІІІ – поч. ХХ ст. Вплив
адміністративно-територіальних реформ 60-70-х років ХІХ ст. на систему управління
краю. Етнічний і соціальний склад мешканців. Міграція. Господарське життя.
|
|||
46.
|
Духовне життя: вірування, звичаї,
традиції, побут. Вплив визвольного руху на свідомість місцевого населення.
Особливості розвитку культури.
|
|||
47.
|
Повсякденне життя різних верств
місцевого населення.
|
|||
48.
|
Урок
узагальнення та систематизації з теми «Наш край наприкінці XVIII
- у XІX ст.»
|
|||
49.
|
Повторення теми «Українські землі в
складі Російської та Австрійської імперій наприкінці XVІІІ – у першій
половині ХІХ століття»
|
|||
50.
|
Повторення теми «Соціально-економічне
життя народу та український національний рух у першій половині ХІХ століття»
|
|||
51.
|
Повторення теми «Національна ідея в
другій половині XIX століття»
|
|||
52.
|
Повторення теми «Суспільно-політичний
рух в Україні в другій половині XIX
століття»
|
Немає коментарів:
Дописати коментар