(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин –
резервних)
№п/п
уроку
|
К-ть
год.
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
ВСТУП
(2 год).
|
||||
1
|
Географія
як наука про Землю, її природу, населення та його господарську діяльність,
про взаємодію природи і людства. Значення географічних
знань та вмінь
Основні
друковані та електронні джерела географічної інформації, їх значення
|
|||
2
|
Географічні
дослідження. Особливості організації власних географічних спостережень
|
|||
РОЗДІЛ
І. РОЗВИТОК ГЕОГРАФІЧНИХ ЗНАНЬ ПРО ЗЕМЛЮ
|
||||
3
|
Тема 1. Уявлення про Землю у давнину
Уявлення про Землю єгиптян, вавилонян,
індійців, греків римлян, слов’ян. Зображення Землі на картах Ератосфена,
Птолемея
|
|||
4
|
Тема 2. Відкриття нових земель та навколосвітні
подорожі
Подорожі
вікінгів. Подорожі Марко Поло. Пошуки морського шляху в Індію. Відкриття
Америки
Х. Колумбом. |
|||
5
|
Перша навколосвітня подорож під
керівництвом
Ф. Магеллана. Навколосвітні експедиції, їх географічне значення (Дж. Кук, І. Крузенштерн і Ю. Лисянський). Відкриття Австралії та Антарктиди |
|||
6
|
Тема 4. Сучасні дослідження
Дослідження Землі у ХХ на початку ХХІ
ст. Сучасні туристичні подорожі як засіб відкриття Землі кожною людиною
|
|||
7
|
Дослідження
Робота
з додатковими джерелами інформації для підготовки повідомлень про видатних
дослідників та географічні відкриття.
|
|||
8
|
Урок узагальнення та систематизації з теми «Розвиток географічних
знань про Землю»
|
|||
РОЗДІЛ
2. ЗЕМЛЯ НА ПЛАНІ І КАРТІ
|
||||
9
|
Тема 1.
Орієнтування на місцевості
Способи орієнтування на
місцевості.
|
|||
10
|
Визначення напрямків на
місцевості. Компас. Поняття про азимут
|
|||
11
|
Тема 2. Способи зображення Землі
Особливості та
відмінності зображення земної поверхні на глобусі, космічних знімках,
картах, аерознімках, планах
|
|||
12
|
Масштаб та його види
Практична робота
1. Розв’язування задач з використанням різних
видів масштабу. Визначення масштабів планів та карт за даними про відстані на
місцевості та відрізками на карті, що відповідають цим відстаням
|
|||
13
|
Тема 3. План, його основні ознаки
Умовні знаки плану. Визначення напрямків на плані.
Складання плану за допомогою умовних топографічних знаків
|
|||
14
|
Тема 4. Географічні карти
Карти, їх елементи. Легенда карти. Класифікація карт за масштабом та просторовим охопленням.
|
|||
15
|
Географічні
атласи. Практичне значення карт.
|
|||
16
|
Тема 5. Географічні координати
Градусна сітка
на глобусі й географічній карті. Правила відліку географічної широти і
довготи
|
|||
17
|
Поняття про
географічні координати. Географічні координати свого населеного пункту
|
|||
18
|
Практична роботи
2. Визначення
географічних координат за географічною картою
|
|||
19
|
Урок узагальнення та систематизації з теми «Земля на плані і карті»
|
|||
РОЗДІЛ
3. ОБОЛОНКИ ЗЕМЛІ
|
||||
Тема
1. Літосфера
|
||||
20
|
Внутрішня будова
Землі
|
|||
21
|
Будова літосфери,
її властивості. Літосферні плити, наслідки їх переміщення
|
|||
22
|
Внутрішні
процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні земної кулі. Рухи
земної кори. Землетруси. Сейсмічні пояси Землі
|
|||
23
|
Вулканізм
і вулкани, гейзери.
|
|||
24
|
Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну
земної кори. Вивітрювання, робота вітру, текучих і підземних вод, льодовиків
|
|||
25
|
Основні форми
рельєфу суходолу – гори і рівнини.
Практична
робота
3.
Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу та
серединно-океанічних хребтів.
|
|||
26
|
Абсолютна і
відносна висота місцевості, способи їх визначення за картами і планами.
Горизонталі та шкала висот
|
|||
27
|
Практична
робота
4.
Визначення за картами абсолютної і відносної висоти місцевості
|
|||
28
|
Різноманітність та
утворення рівнин на суходолі. Найбільші за площею рівнини світу
|
|||
29
|
Різноманітність та
утворення гір на суходолі. Найвищі і найдовші гори світу
|
|||
30
|
Рельєф дна океану.
Серединно-океанічні хребти – найвищі і найдовші гори дна Світового океану.
Практична
робота
3. Позначення на
контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу та серединно-океанічних
хребтів.
(продовження)
|
|||
31
|
Унікальні форми
рельєфу земної кулі, їх охорона
|
|||
32
|
Контрольна робота №1
|
|||
Тема
2. Атмосфера
|
||||
33
|
Будова
атмосфери, властивості повітря в тропосфері
|
|||
34
|
Добовий
і річний хід температури повітря, причини їхнього коливання. Карта ізотерм,
теплові пояси Землі. Практичне значення вимірювання температури повітря
|
|||
35
|
Атмосферний тиск: причини і наслідки
його зміни у тропосфері. Вимірювання атмосферного тиску
|
|||
36
|
Вітер:
причини виникнення, напрямки, сила, швидкість вітру, їх визначення сучасними
приладами й на око (візуально). Місцеві вітри
|
|||
37
|
Вода
в атмосфері: випаровування, вологість повітря, зміни вологості повітря.
Способи регулювання вологості повітря в домашніх умовах
|
|||
38
|
Практична робота
5.
Розв’язування задач на повітря й атмосферного тиску з висотою, вологості.
зміну температури
|
|||
39
|
Хмари і туман, відмінності в їх
утворенні. Форми хмар, хмарність
|
|||
40
|
Опади, що випадають з хмар та з повітря, їх види,
вимірювання. Карта розподілу опадів
|
|||
41
|
Погода,
її елементи, мінливість. Характерна погода за сезонами у своїй місцевості.
Служба погоди, практичне значення прогнозів погоди
|
|||
42
|
Практична робота
6. Складання графіка зміни температури повітря, діаграм
хмарності та опадів, рози вітрів, їх аналіз
|
|||
43
|
Клімат
основні кліматичні показники.
|
|||
44
|
Карта
кліматичних поясів. Зміни клімату. Вплив людини на атмосферу і клімат
|
|||
45
|
Урок узагальнення та
систематизації з теми «Атмосфера»
|
|||
Тема
3: Гідросфера
|
||||
46
|
Загальна
кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери
|
|||
47
|
Світовий
океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Шкала глибин,
визначення глибин океанів і морів. Острови в океані.
|
|||
48
|
Властивості
вод Світового океану Рухи води в Океані.
|
|||
49
|
Життя
в океанах і морях. Багатства вод Світового океану. Океан та людина
|
|||
50
|
Води
суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн річки,
річкова долина. Найдовші, найбільші за площею басейну і найповноводніші річки
світу.
|
|||
51
|
Пороги
і водоспади. Живлення, водний режим і робота річок
|
|||
52
|
Озера, їх різноманітність за площею,
походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної
кулі
|
|||
53
|
Практична робота
7.
Позначення на контурній карті морів, проток, заток, островів; річок, озер,
водоспадів
|
|||
54
|
Болота,
особливості їх утворення та поширення.
Штучні
водойми: ставки, водосховища, канали
|
|||
55
|
Льодовики
– багаторічні природні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення
льодовиків.
Багаторічна
мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти
|
|||
56
|
Підземні води, умови їх утворення і
залягання в земній корі. Термальні і мінеральні води
|
|||
57
|
Значення
вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу
|
|||
58
|
Урок узагальнення та систематизації з теми «Гідросфера»
|
|||
Тема
4. Біосфера та ґрунти
|
||||
59
|
Складові
біосфери, особливості їх поширення на земній кулі
|
|||
60
|
Властивості
ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів.
Вплив
господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинність і тваринний
світ суходолу та океану
|
|||
Тема
5. Природні комплекси
|
||||
61
|
Природні комплекси
(ландшафти) як наслідок взаємозв’язків компонентів природи. Географічна
оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі і властивості
|
|||
62
|
Природні
зони Землі, їх особливості
|
|||
63
|
Практична робота (на
місцевості)
8. Ознайомлення
з одним з природних комплексів (ландшафтів) своєї місцевості (яру, річки,
лісу, парку тощо), виявлення взаємозв’язків між його компонентами
|
|||
РОЗДІЛ ІV. ПЛАНЕТА ЛЮДЕЙ
|
||||
64
|
Тема 1. Кількість і розміщення населення Землі
Кількість
населення Землі. Розселення населення на Землі Найбільш заселені території
земної кулі. Людські раси. Дослідження М. М. Міклухо-Маклая. Найчисельніші
народи світу
|
|||
65
|
Тема 2. Держави світу
Найбільші за площею та чисельністю населення
держави світу та держави-сусіди України на політичній карті світу
|
|||
66
|
Держави-сусіди України на політичній карті
світу
|
|||
67
|
Практична робота
9.
Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав та їх столиць
|
|||
68
|
Тема 3. Вплив
людини на природу (1 год)
Зміни складових
географічної оболонки людством. Зміни природних комплексів Землі. Забруднення
довкілля та його охорона
|
|||
69
|
Урок узагальнення та
систематизації з теми «Вплив людини на природу».
|
|||
70
|
Контрольна робота №2
|
6 клас
Географія
Індивідуальна форма навчання. ЗПР
(35
годин, 1 год. на тиждень)
№
уроку
|
Тема
уроку
|
Кількість годин
|
Дата
|
Примітки
|
1.
|
Географія
– наука про Землю.
|
|
|
|
Розділ
1. Розвиток географічних знань про Землю.
|
||||
2.
|
Уявлення
про Землю в давнину.
|
|
|
|
3.
|
Навколосвітні
подорожі.
|
|
|
|
4.
|
Сучасні
дослідження.
|
|
|
|
Розділ
2. Земля на плані та карті.
|
||||
5.
|
Орієнтування
на місцевості.
|
|
|
|
6.
|
Способи
зображення Землі.
|
|
|
|
7.
|
Масштаб
та його види.
|
|
|
|
8.
|
План
місцевості.
|
|
|
|
9.
|
Географічні
карти.
|
|
|
|
10.
|
Географічні
координати.
|
|
|
|
11.
|
|
|
|
|
12.
|
Урок
узагальнення та систематизації із теми «Земля на плані і карті».
|
|
|
|
Розділ
3. Оболонки Землі. Тема: Літосфера
|
||||
13.
|
Внутрішня
будова Землі
|
|
|
|
14.
|
Рухи
земної кори
|
|
|
|
15.
|
Основні
форми рельєфу землі
|
|
|
|
16.
|
Практична
робота. Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів.
|
|
|
|
17.
|
Урок узагальнення та систематизації із теми
«Літосфера».
|
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар